sunnuntaina, joulukuuta 30, 2007

The ALE huuma

Olenko ainoa, joka rakastaa alennus aikaa? Rakastan niitä _aivan_turhia_alennus_rättejä yli kaiken. Ne ovat halpoja ja usein myös minun tyylisisäni, koska käytän juuri niitä vähän vähemmän ostettuja miesten/naisten jätti paitoja. Aina ne minun oikeat koot, eli xs ja s lähtevät kaupasta heti ensimmäisillä minuuteilla kävelemään kohti uutta kotia, joten jäljelle jäävät ne M, L ja XL- koot ja nekin löytävät ennen pitkää uuden kodin, minun komerostani toivottoman ryppyisinä. Jonot ovat yleensä minun tuurillani lyhyitä ja sovituskoppiin pääsee nopeasti. Niin, yleensä.

Mutta tämän joulun ale aika oli erilaista. Jouduin ensimmäistä kertaa koko lyhyen ikäni ajan jonottamaan kaupoissa kauan ja sovituskoppien jono kasvoi ja kasvoi ja yllätyksekseni pääsin koppiin kymmenen minuutin jonottamisen jälkeen. Ja sovittamani farkut olivat kamalat. Löysät ja perstaskut roikkuivat alhaalla, joten se sovituskoppi hysterian yhteis aika jäi noin 12 minuutiksi. Kiitos ja hei.

Jack&Jonesin kassajonossa meni ainakin puoli tuntia ja senkin saldo oli pieni. No, ainoa hyvä puoli oli, että olin täysin kundien keskellä kuuntelemassa heidän tyttöystävistään ja kuntosali käynneistään ja kaiken kukkuraksi siitä, millä hinnalla mistäkin sai kivoja kauluspaitoja. Suunnatkaa siis Brothersiin. Kaksi t-paitaa ja 8 euroa meni. Veromodassa, seinänä toisella puolella aikaisemmin mainittua paikkaa meni vähemmän, mutta sielläkin jonot olivat niin houkuttavan pitkät, että päätin kuitenkin jäädä jonottamaan, että saan taas ihanan harmaan rievun ja huivin, joka varmasti kulahtaa pian. Nannaa.

Zara, uusi rakkauteni kohteli minua ihanasti. Jono oli jälleen pitkä, mutta kassoja oli auki neljä, joten jonot hidastuivat minun onnekseni noin viidessä minuutissa ja uusi huppari rakkauteni oli minun. Hinnalla 8.95.
Zaran jälkeen olin niin väsynyt, kyllästynyt ja kaiken puolin ärtynyt koko helekutin ale lappuihin, jotka komeilivat kauppojen ikkunoissa ja houkuttivat asiakkaita jonottamaan, joten päätin vielä sinnitellä H&M:mään, johon piti päästä törsäämään 50 euron lahjakortti. Kaupassa, jossa jokainen rätti kierteli pitkin eri hyllyjä ei löytynyt tällä kertaa melkein mitään. Ostin kuitenkin neon pinkin tunikan, alennuksessa kun oli ja pitkä huivi, ale lapulla myös. Niihin meni alle kymppi ja jäljelle jäi vielä 40 euron suuruinen lahjakortti, jota varmaankin pääsen tuhlailemaan Stadiin ensi perjantaina.


Punaisiin alelappuhini kyllästynyt Rosa.

2 mielipide(ttä):

tipitii kirjoitti...

Meillä ei alennusmyynneistä huolimatta ole kovin pitkiä jonoja kaupassa ollut. Mukaan on tarttunut vaikka mitä, onneksi tänä vuonna oli rahaakin käytettäväksi, ettei ollut ennen joulua jo kaikkia käytetty.

Rosa kirjoitti...

tipitii: No ole onnellinen ale jonojen lyhyydestä. Huudan täällä apua ale-jumalalta ja tota on, ett äminullakin lähes aina hukkuu ne rahat ennen joulua, mutta nyt jotenkin oli jäljellä myös joulun jälkeenkin. :)