sunnuntaina, huhtikuuta 13, 2008

Top 6

Joskus ihan huitsinpuitsin kauan sitten, joka ihanainen toivoi muistaakseni Tilaa Unelmoida blogini kautta, että kertoisin musamaustani. No, se on laaja, mutta kertoilen siitä nyt jonkin verran.


Minun musiikkikapasiteettiyksikköni ottaa valtavasti vastaan erilaisia artistejä ja olenkin fanittanut aikalailla monia eri bändejä vuosien varrelta. 3 tai 4 vuotta sitten rakastin Pikku G:tä, TikaTakia, Gimmeliä, Antti Tuiskua sun muita popmusiikin "helmiä". Nyt on onneksi jo toinen ääni kellossa. Rokki on vienyt mukanaan. Ja vie edelleen.

Juuri "tämä" musiikkimaku on ollut minulla alle vuoden ja olen kiintynyt tähän.
1.5 vuotta sitten rakas ystäväni Anna (terkkuja ;) ) tutustutti minut The Ramonesiin ja jotakin ihmeen kautta kuulin myös Hurriganesista. Ostin kaksi levyä talvella, koska kannet kiehtoi: Ray Charles ja Hoobastank. PMMP on aina kiehtonut ja ZZ-TOP on niin IHQQ!!1!


No, aletaanpa listaamaan:


1.Hurriganes. Tätä parempaa en varmasti tule koskaan löytämään! Tää on jotain niin uskomatonta! En saa koskaan tarpeekseni kuunnellessani kyseistä bändiä, eri kokoonpainoista huolimatta. Harmi, että Cisse ja Albert on jo kuolleita ja kuopattuja, olisin halunnut niin nähdä heidät ja vinguttaa kitaraa!
Rock and roll all nigt long taitaa olla mottoni...

2.The Ramones. En voi oikeesti kiittää tarpeeks Annaa sitä, mitä se on mulle antanu. Jos etsit uutta ihastusta, tutustu tähän tapaukseen. Voi olla, että olet jo kuullut tästä, mutta suosittelen tuhannesti kuuntelemaan tätä ihmettä. Hämmästyt takuulla, niin mullekin kävi! Toi yllä oleva kuva on tällä hetkellä näytön taustakuvana. Se on jotenkin niin moniulotteinen ihastuttava. Plussaa on tietysti kuvassa esiintyvät henkilöt <3

3.Hoobastank

Tämä bändi on minulle toisiksi uusin tuttavuus. Kohtasimme niinkin romanttisesti, kuin Anttilan levyhyllyllä. Nämä kaunokaiset odottaa tapittivat hyllyssä minua ihanan levynkantensa kanssa. En ollut koskaan mitään bändistä kuullut, mutta levy vain kiehtoi ja päätin ostaa sen. Ei se maksanut muistaakseni kuin pari euroa. Ja kohta se on kulutettu puhki. Sain muuten kaverinkin innotumaan tästä ja hän sai siskonsa kuuntelemaan myös. Ketjureaktio :D

4.Ray Charels


Tämän miehen kanssa kävin, kuin edellistenkin. Levy houkutti ja tämä tyttö osti. Vau, mitä Bluesia! Ei riitä sanat kuvailemaan tätä. Kuuntele ja koe tää sama. Vanhaa ja sen kuulositakin.

5.PMMP


Pitihän sitä jotain suomalaistakin saada joukkoon! PMMP on ollu kauttaikain jotenkin mun mielestä osuva ja tyttösten sanoitksetkin ovat osuvia, rimmaavia ja hauskia. Niissä on sitä jotain.
Ainoa levy, jota en heiltä omista taitaa olla se eka, jonka nimeä en juuri nyt muista. Oon tytöt kerran nähnyt livenä, viime kesänä ja meno oli hauska ja rento! Nurmikolla pomppiminen auringon laskiessa on elväin muisto tästä keikasta ja niin nostalginen.

6.ZZ Top

Tää on uusin tulokas listaan. Iskä osti divarista näitten levy ja muutama biisi riitti mulle. Mä lainasin sen levyn ja palautin parin kuukauden päästä kynsinhampain. Tätä pitää soittaa kovaa tai ei ollenkaan. Ei ole rajamaastoa. Kaikki tai ei mitään, eks sitä niin sanota? Äijien parrat on niin hotit, et taidanpa pyytää isäpuolta kasvattamaan samanlaisen. Noin niikuin muodon vuoksi... :D

Iskältä oon saanu aika paljon vaikutteita musamakuuni. Se anto pikkusormen, mä vein koko käden!

Aluks se raotti mulle ovea Hurriganesista ja sit kerroin
ostaneeni Ray Charelsin levyn, jonka sitten lainaisin sille joskus huitsikauan aikaa sitten, eikä oo vieläkään palattanu.

Grr, minkä teit senkin äijänkäppänä! ;)

Mä suositten näitä kaikkia ihanuuksia teille kaikille, mikään musiikki ei rajoita kuulijakuntaa mihinkään ryhmään. Ma jos joku on todiste siitä. Laulan kirkkokuorossa ja kuuntelen ZZ Topia? Niinpä.

Tätä kirjoittaessa soi: The Ramones levy melkein kaksi kertaa läpi.

0 mielipide(ttä):