maanantaina, toukokuuta 05, 2008

Blogi vs. sosiaalinen elämä

Ainoa blogin pitämisen varjopuoli on aika. Jos blogia pitäisi työkseen, kuten länsinaapurissa, ei tätä ongelmaa olisi. Olen huomannut muutaman viime viikon aikana, että koko päiväni menee lähes koneella. Ohessa vähän havainnollistamista päivän kulustani.

Aikatauluni koulusta tultua:

  1. Koneelle
  2. Syömään
  3. Telkkarin kattomista
  4. Koneelle
  5. Suihku/sauna
  6. Nopea käynti koneella
  7. Salkkarit
  8. Joskus jotain ohjelmaa tän jälkeen
  9. Koneelle
  10. Läksyt
  11. Koneelle
  12. Nukkumaan

Edellä olleesta aikataulusta voi päätellä, että sosiaalinen elämäni kärsii (paljon) tästä pikku harrastuksesta. Yleensä koneella istuminen koostuu mesestä, sähköpostien lukemisesta, blogien seuraamisesta ja inspiksen etsimisestä.

En ole enää kavereiden kanssa samalla tavalla, kun esim. syksyllä, jolloin ajattelin ensin elämääni, sitten vasta blogiani. Nyt se menee toisinpäin. Otankohan tän harrastuksen vähän liian tosissani? Ei voi mitään. Tää on mun harrastus ja tästä en luovu, tää on mulle tärkeetä. Vieköön, vaikka puolet mun elämästä.

Mitenköhän mä voisin blogata samaantapaan ja myös tavata kavereita? Oon kuumeisesti miettiny tätä, mutta millään en saa ideoita. Talvella mietittiin yhden kaverin kanssa, että mitä me voitais tehä kunnolla yhessä ja ehdotin yhteis blogin perustamista. No, kamu ei idealle lämmennyt. Se olis kyllä ollu mahtavaa. :D

Olishan se kyllä kiva kuulla kavereista muulloinkin kun vaan koulussa välitunneilla, mutta en voi sille mitään, että blogi on vaistoamatta kiirinyt mun puuhastelujen kärkipäähän. Tänäänkin keksin kaverille selitykseks, että en voi olla, koska oon ihan poikki liikkatunnista ja oon viime yönä nukkunut vaan 6h, nämä kyllä piti paikkansa, eli en valehdellutkaan. En kyllä maininnutkaan, että sori kamu, mutta mielummin dataan Päätarkoitukseni siis oli, että haluan dataamaan.

Aijaijai. Bad girl.

Oletteko te muut bloggarit huomannut ajanpuuttetta blogin myötä? Oletteko valinneet blogin vai sosiaalisen elämän?

7 mielipide(ttä):

Tomikoo kirjoitti...

Mä olen huomannut että kiirettä pitää, netissä haluan tehdä muutakin kuin kirjoittaa blogia, telkkaria haluan välillä katsoa, iltaisin on valmennuskurssi ja päivisin luen pääsykokeisiin ja jos vaan vähääkään jää aikaa niin urheilen tai olen kavereiden kanssa. Blogi on noista kaikista vähiten tärkeä, joten se saa myös jää tärkeysjärjestyksessä viimeiseksi. Päivittelen kun ehdin.

Rosa kirjoitti...

tomikoo: Näin sen pitäisi mullakin mennä, mutta eipä mee. Oma vika,

A&R kirjoitti...

Juu on kyllä huomannu että aikaa hurahtaa liikaa koneella :D

*~SL kirjoitti...

minä olen yrittänyt valita molemmat, mutta tietenkin jostain sitten pitää jättää jotain pois esim. en katso nykyään enää juuri yhtään tv:tä! :D
salkkareitakin katsoin aikoinaan, nykyään en tykkää niistä..

Rosa kirjoitti...

a&r: samoin. :D

*~sl: Sitä minkäkin yritän, mutta siinä missä sinä olet luopunut tv:stä, minä olen luopunut ystvävistä... No ei vaa. Kyllä mäki oon tv:n kattomista vähentäny. :DD

Iina kirjoitti...

Mulla on tapa, että olen koulusta kavereiden kanssa suoraan, tulen n. 7-9 aikaa kotiin ja koneelle, sen jälkeen suihkuun. Kun kone latautuu käyn syömässä, läksyt teen koulussa. Mulla ei ole mitään harrastuksiakaan, joten aikaa löytyy. (paitsi no bloggaaminen) :D yleensä olen ennemmin kavereiden kanssa, mutta saatan kyllä potea huonoa omatuntoa blogista, mutta aina ei löydy inspistä? ;>

Rosa kirjoitti...

iina: Mulla taas on harrastuksiakin, joten mun pitäis miettiä ajankäyttöni uudelleen niin, että olis aikaa kavereille, harrastuksille, perheelle ja myös bloggaamiselle...