sunnuntaina, toukokuuta 18, 2008

Itkupotkuraivari- kohtaus

"Mul on kylmä, nälkä, väsy, jano... Mua pelottaa, mä en haluu, en jaksa, en taho. Haluun pois. Oon ihan paniikissa. Haluun kiljuu, auta mua, tää on ihan kauheeta..."

Älä välitä, ihan samat sanat.

Moni, jotka katsoivat puoli tuntia sitten loppuneen Hiuppiksen varmasti tunnistivat henkilöt, joita äsken siteerasin. En ehkä ihan suoraan, mutta nuokin sanat olisivat hyvin voineet tulla näiden kahden suusta.

Jokaisella on huonoja päiviä. Mikään ei onnistu, kaikki menee pieleen, mutta se, mikä ainakin minua ärsyttää suunnattomasti ihmisissä on se, että se tuodaan esille toistaen sitä samaa fraasia jatkuvasti.
On iha OK ilmaista, että ärsyttää kamala sää, tai että sua väsyttää, mutta kukaan ei jaksa kuunnella sitä samaa lausetta kovin kauaa. Asiat pitää osata pitää sisällään. Pitää osata pitää pokka. Olla vakava sillon kun sitä vaaditaan. Hullutella, kun on sen aika. Työ/koulu pitää käydä kunnialla ja osata pitää kullissit yllä, jos ei halua munata itseään täysin.

En minäkään koululaisena voi joka tunti toistaa sitä samaa: "Mä en jaksa, ei huvita, eikä kiinnosta." Enkä kestä, jos joku muukaan tätä toistelee. Ylipäänsä mulla menee se vähän yli hilseen, että minkä takia pitää osoittaa mieltänsä siitä, kuinka kamalaa koulussa on. Se, että meillä täällä Suomessa on oikeasti näin helvetin (anteeksi kielenkäyttö) hyvät koulutus mahdollisuudet 9-luokkalaisiin asti ilmaiseksi on hienoa.
Me saamme ihan syötävän hyvää ruokaa, miksi valittaa siitäkään?
Se, että hernekeitto ei ole kaikkien lempiruokaa ei oikeuta mainitsemaan siitä moneaan otteeseen. Ei voi tykätä kaikesta, mutta kaikkea pitää pystyä syömään edes silloin, kun on tehtävä esim. vaikutus johonkin ihmiseen.
Kaikkea mitä ajattelee ei tarvitse, eikä aina kannatakkaan tuoda julki.

Eli se pointti oli se, että vaikka olisi kuinka väsynyt, kylmissään tai janoissaan se pitää osata pitää aina välillä sisällään. Toistamisella vain tuo esille sen, kuinka haluaa muiden nähdä sen, että väsyttää, paleltaa tai on jano. Eli, kerjätä sääliä, katseita ja kysymyksiä, että oletko kunnossa.

Vaikka oma napa on kaunein pitää myös osata katsoa muidenkin napoja. Et ole aina itse se maailman keskipiste.

0 mielipide(ttä):