keskiviikkona, toukokuuta 28, 2008

Kenkä ongelmia


Olen 14-vuotias, noin 163 senttimetrinen ja minulla on ongelma.
Haluaisin käyttää korkokenkiä, mutta pelottaa niillä kompuroiminen ja itsensä nolaaminen kaikkien edessä.
Olen kuitenkin seiskaluokan lopettava, vielä muutaman päivän mopotettava pikku tyttö, onko liian aikaista unelmoida 10 sentin koroista ja katujen kunigattarena olemisesta?

Haluaisin käyttää kivoja korollisia kenkiä lauantaina olevissa kevätjuhlissa, mutta en halua tuntea oloani ylipukeutuneeksi muiden tullessa juhlaan lenkkareilla ja verkkareilla. En kuitenkaan halua myöskään tulla niissä lenkkareissa ja verkkareissa. Olisiko järkevintä vain laittaa kivat avokkaat korkeiden korkojen sijasta?


Haluaisin oppia muutenkin käyttämään korkkareita, ilman mitään juhlansyytä.

Shoppailussa korkkarit olisivat onnen omiaan, näkisi, kuinka vaatteet sopivat myös korkokenkien kanssa ja niin saa myös asun näyttämään heti vähän juhlavammalta. Toinen seikka onkin niillä käveleminen. Hiekkaisilla asfaltti teillä korot vain menevät huonoksi ja kolhiintuvat. Jokaista pikkukiveä ei kuitenkaan voi väistää ja kiertää. Vai voiko?

Mikä siis neuvoksi tähän? Pitäisikö minun vain opetella kävelemään koroilla? Aloittaa vaikka matkalla lähikauppaan keräämään katseita vai lähteä suoraapäätä keskustaan ja kävellä ylväänä ja itsevarmana 14 vuotiaana siellä kolmikymppisten joukossa ja horjahdella väistäessäni pikkukiviä? Milloin sinusta on "oikea" aika aloittaa koroilla sipsuttelu?

6 mielipide(ttä):

Anonyymi kirjoitti...

Musta sä saat ihan itse päättää ja tehdä niin kuin haluat, mutta voisit alottaa korkkareilla kävelemisen pienilla koroilla ja vaihtaa aina korkeampikorkoisiin kenkiin kun sitä tuntuu =] niin mä ainakin tein..

Rosa kirjoitti...

anonyymi: Pieniä korkoja olenkin on jo jonkin verran käyttänyt, nnyt mietinkin, uskallanko siirtyä korkeampiin... :D

Jenni kirjoitti...

Minä muistaakseni ensimmäisen kerran käytin matalia korkokenkiä (korko ehkä 3cm) juuri 7. luokalla jossain juhlissa. Minusta voit ihan hyvin laittaa tuollaiset maltillisilla koroilla varustetut korkkarit juhliin. Ehkä kadulla sellaiset saattaisivat näyttää hassuilta, mutta juhlatilanteeseen sopivat ihan hyvin. :)

Muista aloittaa korko-kokeilut ensin matalilla koroilla, niin ei tarvitse hassun näköisenä hoippua. :) Ja kannattaa kotona harjoitella hiukan etukäteen, ennenkuin säntää korkkareissa ihmisten ilmoille.

Vinkkinä voisin myös antaa sen, että ensimmäiset korkokengät voisivat olla vaikka jotkut nilkkaremmillä varustetut, niin pysyvät varmasti jalassa ja ovat tukevammat. :) Tsemppiä!

Nimimerkillä: Täti neuvoo :D Hehehe

Rosa kirjoitti...

Jenni-täti: Olen jo muutamia kertoja kokeillut muutaman sentin korkoja ja hoipertelua on ollut havaittavissa ihmeen vähän! Kotona kokeillut kerrat eivät vastaa todellakaan sitä, millaista on kävellä ihmisten ilmoilla, mutta siis, ymmärsin mitä tarkoitit. :D

Iina kirjoitti...

Mun mielestä sä voit käyttää juuri sen kokosia korkoja, kuin hyvältä tuntuu ! :) ite alotin korkojen käyttämisen tänä talvena jollain 3 cm koroilla (mikä oli vaikeaa, kun oli liukasta ja kengät oli liian isot villasukkien varalta). Sen jälkeen olen ostanut yhdet 7 cm korkkarit (joilla olen harjoitellut kävelemään esim. kun vien roskia :D) ja nyt normaalisti käytän n. 4-5 cm kokoisia kiilakorkoja, joilla on tosi helppo kävellä. Tottakai joskus käytän sellasia perus 3 cm korkkareita, nytkin mulle ostettiin yhet. :D mutta siis käytät semmosia kuin hyvältä tuntuu, kyllä mun koulussa joillain seiskoilla on jo tajuttoman korkeita korkoja.. :D

Rosa kirjoitti...

iina: No, ehkä mä skarppaan itteni ja laitan edes pienet korot jalkaan :D