maanantaina, toukokuuta 05, 2008

Ämmä nimeltään Hoo

Rakkaalla lapsella on monta nimeä; H&M, HenkkaMaukka, Henkkis, hooämmä, Hennesi...

Kutsuttakoon sitä nyt hooämmäksi. En saisi koskaan mennä heidän nettisivuilleen. Tilanne on sen jälkeen tämä:

(Bikinit, 9.90/osa
mekko 9.90
shortsit 14.90
shortsit 9.90
toppi 9.90
yht: 64.40)

R:"Äiti, tääl hooämmän nettikaupas on tällänen ihana juttu..."
Ä:"Paljon maksaa?"
R:"Tän ja tän verran."
Ä:"Turha tilata, kun pääsee sinne ihan kauppaanki"
(R=minä, Ä=äiti)
Oisko jollain ylimääräistä 65 euroo ja postikuluihin menevää summaa antaa mulle, siis joo, antaa ihan ilmaseks?
Hooämmän laatu onkin sitten toinen asia...
Voin vain arvata tuon topin olevan juuri sitä materiaalia, joka kulahtaa muutaman pesun jälkeen täysin käyttökelvottomaksi, jota voi kutsua sen jälkeen "rytkyksi".
Toisaalta, voin arvata, että esim. Marimekon Hooämmän yhteistyön tuotokset ovat laadukkaampia, mutta hinnaltaan normaalia Hooämmää jo huomattavasti kalliimpia. Tästä minulla ei ole siis mitään varmaa tietoa, taikka kokemusta, koska mitään näiden firmojen yhteistyön hedelmiä en siis omista.
Muutamia minua suunnattomasti ärsyttäviä seikkoja tässä kaupassa kuitenkin on:
  • Sinne sisälle mennessä ilma on tunkkaista,
  • myyjät kiireisiä ja usein asiakkaista välittämättömiä. Kerran yksi myyjä juoksi melkein mua päin niin, että kaikki kädessäni olleet vaattet lensivät. Ja mitä tämä teki? Ei mitään. Jatkoi vain juoksuaan. Että hyvä huolta pidetään asiakkaista. No, ei se onneksi sattunut.
  • Myyjät eivät välttämättä edes tervehdi kassalle tullessa tai sano "ole hyvä" antaessaan ostoksia... Ainakin minä tiedän monia kauppoja joissa nämä seikat ovat rutiineja ja arkipäivän asioita.
  • Kassalla on usein todella pitkät jonot, vaikka kassoja olisi auki kolmekin kappaletta.
  • Rekit ja hyllyt ovat usein sotkuiset ja levähtäneet. Ja niiden päälle on vain heitetty vaatteita. Tämähän helpottaa kovasti tuotteiden metsästystä varsinkin kiireessä...

No, kaikella rispektillä H&M:män henkilökuntaa kohtaan.

"Henkkis" myy suh´koht halvalla myös sellaisia vaatteita, joita voi pitää huoletta monen monta käyttökertaa.
Sen takia tämä vaateyritys sopii minulle. Haluan usein uusia vaatteita, joten yhden vaatekappaleen ei tarvitse maksaa paljon, tai edes kestää kauaa. Noin niikun suoraan sanottuna.
Mutta mielellään sitä vaatetta pitäisi useammin kuin kerran tai kaksi.
Pihi kun olen, en maksa paljon vaatteista sen takia, jotta ne pääsisivät kaappiini pölyyntymään, koska unohdan ne kuitenkin muutaman kuukauden päästä sinne ja löydän ne pitkän ajan päästä uudelleen, rakastun niihin uudestaan ja huoman, että olen kasvanut niistä jo yli.
Sen pituinen se.
Mitä mieltä olet H&M:mästä ylipäätään? Entä sen hinta-laatu suhteesta?

4 mielipide(ttä):

Evelina kirjoitti...

Siis mulla on vaan hyviä kokemuksia HM:n vaatteista! Ne on kyllä kestänyt ja ne on kivoja. Ja ne ei pistä sua rahapulaan! Mutta ärsyttää vain se, että hm on aika massa ja siksi se on myös täynnä ja siellä voi alkaa ahdistaa kun jonotkin on niin pitkät. Mutta siis, go hm<3!

Rosa kirjoitti...

eveliina: Mullakin on toki hyviäkin kokemuksia H&M:män vaattesita, mutta kyllä niitä huonompiakin riittää...

Anonyymi kirjoitti...

Hei ! Kivoja vaatteita olet löytänyt, bikinit itsekin ostaa pitäisi. =) =DD Mutta jotain noissa hinnoissa ja yhteentuloksessa jäi vaivaamaan ja laskin kännykällä lopuksi : 54.50 ... >=DDDD

Rosa kirjoitti...

anonyymi: Itsekkin olen rakastunut näihin vaatteisiin, täytyy katsoa jos sinne H&M:mään pääsisi.
Varmaan tullut mulla joku laskentavirhe, tarkistin laskun ja toden totta, 54.50 on oikea tulos...