maanantaina, kesäkuuta 09, 2008

Min mamma <3

VAROITUS: Teksti on kirjoitettu pilke silmäkulmassa ja ajastettuna. ;)

Tämä postaus kertoo minulle tärkeästä henkilöstä, äidistäni. Olkoon nyt vaikka 23 vee, tai 68 vee, iällä ei ole niin suurta merkitystä, tällä kertaa.

Hän on kasvattanut minut elämään. Varustanut matkaan hyvillä eväillä; kengillä, laukuilla, rahalla ja hyvillä viisauksillaan.
Opettanut minua olemaan MINÄ ja elämään niinkuin haluan. Välittämättä muista, mutta kuitenkin kunnioittamaan muita. Sanomaan suoraan mikä mättää, mutta kuitenkin kohteliaasti. Häneltä olen oppinut olemaan rehellinen, suorasanainen ja itserakas. Äiti on vaikuttanut minuun monella tapaa, pukeutumisellaan, ajatuksillaan, tavoillaan ja tyylillään elää.

Äiti panikoi asiasta kuin asiasta. Ulkonäöstään, sanoistaan ja kaikesta maan ja taivaan välillä. Yritän rauhoitella häntä sanomalla: "Sä olet ihan hyvä." "Oot joo kaunis, viisas ja hyvän näkönen. Tukka ei näytä likaselta. Toi paita sopii loistavasti sulle."
Välillä sanon asiat vain, että hän lähtisi kyselemästä, miltä hän näyttää. Mutta ei kerrota sitä sille. Eihän?

Arvatkaa, keneltä olen perinyt tavan shoppailla alennusmyynneissä? Arvatkaa, keneltä olen perinyt tavan olla pihi? Tai keneltä olen oppinut tinkimään kirpputoreilla? -Äidiltä, totta.
Arvatkaa kuka tulee telkkaria katsoessa vertaamaan itseään televisiossa olevaan henkilöön: "Onko mulla yhtä paksut jalat kun tolla?" -Äiti, totta.

Isäpuoli säästää tuskahikeä valuen rahaa, jotta meidän perheen (vanhempi) pikku diiva saisi synttärilahjaksi vaaleanpunaisen Cadillacin. Toinen (nuorempi) pikku diiva taas kelpuuttaisi Jaguardinkin nahkapenkeillä

Annoin äidin oikolukea tekstin ja mitä hän kysyikään luettuaan tekstin?
-Oonko mä susta joku kana vai?

-Voi rakas äiti, kyllä olet.

4 mielipide(ttä):

Salla kirjoitti...

Hihi, mun äiti on aika kana kans :D Mut kai toi Cadillac juttu oli vitsi? :O

Rosa kirjoitti...

salla: Luulin jo, että minun äiti oli ainoa laatuaan. Ja Cadillac juttu ei ollut todellakaan vitsi. :D

Anonyymi kirjoitti...

Sitä vaan et koska tulee taas se joku muodin ABC-juttu?

Rosa kirjoitti...

anonyymi: Sitten kun olenehtinyt väsäämään sellaisen kollaasin. Ehkä pian, ehkä ei.