maanantaina, heinäkuuta 07, 2008

Kiireinen lomalainenko?

Tällä hetkellä olen viimeisiä hetkiä Suomessa, pian lähtee laiva kohti Ruotsia. Teksti tulee luonnollisesti siis ajastettuna, kuten kaikki muutkin postaukset tänään ja huomenna. Olen siis ajatellut myös vähän teitä.

Lomallahan kuuluu nauttia ja rentoutua? Näinhän se menee. Mutta miksi, oi miksi, jokaisen lomalaisen kalenteri on aina buukattu täyteen sukulointia, matkustamista, muita tapaamisia sun muuta?
Minusta siinä on ristiriita. '
Otetaan kesäloma (tai talviloma, ihan sama asia) ja suunnitellaan se jo ennen kuin koko loma on edes alkanut. "Maanantaina mennään tädinkumminveljenvaimonsiskonpojan ristiäisiin ja tiistaina kierretään veljenpojantädinserkunkummipojan rippijuhlat, keskiviikkona mennään keräämään mansikoita, torstai, perjantai ja lauantai ollaan risteilyllä ja sunnuntaina. VOI EI, EI OO MITÄÄN SOVITTU SUNNUNTAIKS!"
Niinpä.
Loma on täydellinen vasta, kun koko loma on suunniteltu minuuttiaikataululla.
Ja paskanmarjat, sanon minä. Minun lomani alkoi kesäkuussa, loikoilin koko kesäkuun. Olin kotona sateen ajan, datailin, nukuin ja katoin televisioita, joskus jopa muistin syödä. En valittanut. En stressanut siitä, että en ole suunnittelut joka päivälle jotain. No, heinäkuu onkin mulla sitten kiirettä täynnä. Kalenterini näyttää suurinpiirtein tältä seuraavan puolitoista kuukautta:

7.7-9.7 Ruotsissa
Tässä välissä Särkkiksessä käynti, päivää ei vielä sovittu lukkoon.
17.7-26.7 Lapissa
28.7-8.8 Muutto
9.8 SunDanceDay
11.8 Kouluun, marsmars!

Jos sinulla on nyt lomaa ja olet merkannut kalenterisi täyteen erilaisia tilaisuuksia, tee minulle lupaus: Pidä joku päivä lomaa. Mene ulos, ota aurinkoa ja syö mansikoita. Rentoudu.

4 mielipide(ttä):

maikki kirjoitti...

muutat taas??????

Rosa kirjoitti...

maikki/veera: Joo, Afrikkaan.

Jenna kirjoitti...

Minä satuin lukemaan blogistasi tietojasi ja siellä luki: "Olen muuttanut melkein 10 kertaa. Viimeisen neljän vuoden aikana kerran vuodessa." ja muutat taas.. varmaan aika ahdistava elämä, minusta ainakin olisi.

Rosa kirjoitti...

jenna: En nyt tiedä ahdistavaa. Ihan kivaa se musta on maisemaa vaihtaa. Edelliset kun alkaa usein tympimään. :D Mutta kun tuonne Afrikkaan muutetaan, ei sieltä varmaan takasin tulla.