torstaina, heinäkuuta 03, 2008

Tyyli-ikonit ja idolit?

Jos sinulta kysytään, ihailetko kenenkään tyyliä, aatteita, vaatteita tai elämäntapaa, mitä vastaat?

Suurin osa varmasti tunnustaa omistavansa henkilön, tai henkilöitä, joita ihailee jossain määrin. Itselläni henkilökohtaisesti ei ole koskaan ollut ketään ihmistä, jota olen voinut kutsua idoliksi tai olevani hänen "fani".
En ole kiinnostunut toisten ihmisten ihailemisesta tai muutenkaan palvomisesta.

Ikoni sana on minulle jotenkin liian pyhä, liian uskonnolinen, kuvaamaan jotain ihmistä. Ikonihan on kuitenkin maalaus, jota joidenkin uskontojen harjoittajat kumartavat ja suutelevat. Kumartaisitko tai suutelisitko sinä esim. Kate Mossin kuvaa kirkossa? Minulla ei tulisi mieleenikään.

Itse olen ollut kuitenkin aina, enemmän tai vähemmän, itsevarma ihminen. Minun itseni ei tarvitse katsella netistä jonkun suuren nimen omaavien neitojen kuvia kerätäkseni itselleni tyylivinkkejä tai pukeutumisneuvoja.
Olen aina ollut oman tieni kulkija, joten en halua kulkea muiden polkuja tässäkään asiassa.
Ymmärrän jossain määrin kyllä ihmisiä, jotka sanovat seuraavansa kielipitkällä esim. Nicole Richin tyyliä ottaen neidon asuista jotain yhdistelemiskikkoja itselleenkin.
Ihmisiähän nämäkin neidot ovat. Toki vähän eri maailmasta, kuin esim. minä, tavallinen tientaallaaja.
He ovat kasvaneet kiinni kameroihin, ovat julkisuudessa harvase viikko ja varmasti myös nauttivat julkisuudestaankin, ainakin jossain määrin.
Heilläkin on varmasti päiviä, jolloin vaatekaappi näyttää tyhjältä ja mikään ei sovi minkään kanssa.
Mitä he tekevät?
-He kutsuvat sormiaan näpäyttäen stylistin paikalle.
Stylisti kerää heille asukokonaisuudet, joista kuvat päätyvät nettiin meidän ihailtavaksi. Eli, ihailemmeko Nicolen tyyliä, vai Nicolen stylistin tyyliä? Siinä vasta pulma.

Nyt tuli kuvaton postaus, mutta tänään vielä luvassa jotain muutakin. Vielä on muutama päivä aikaa osallistua arvontaani!

1 mielipide(ttä):

kri. kirjoitti...

Rakastan neuvoja jotka tulee jälkikäteen, katsotaan miten allekirjoittaneella Anytimen kasvovesi. :'D

MULLE SELLANEN REKKARI HETINYT. : DDDD